zondag 14 augustus 2016

Bonte vlaggenlijn

Met zijn drieën naar de camping... Maud's eerste lange vakantie was één groot feest, met heel veel vriendjes en vriendinnetjes. Ook voor mama was het een feest, want na een half jaar heb ik het haken weer opgepakt! En wat word ik daar vrolijk van! Op de camping haakte ik deze bonte vlaggenlijn / slinger.


Van uitstel komt gelukkig geen afstel...
Na veel te lang gewacht te hebben met het plannen van onze vakantie besloten we in juli eindelijk  om de eerste twee weken van augustus vrij te nemen. Twee dagen van te voren boekten we onze vakantie op een camping in Brabant. Met geboekt bedoel ik, een plekje op een grasveldje gereserveerd, want een overnachtingsmiddel hadden we nog niet... Alles plannen en tot in de puntjes regelen is niet helemaal ons ding, en uiteindelijk komt het altijd goed, dus dat zou nu vast ook wel gebeuren. Na een aantal avondjes Marktplaats struinen vond partnerlief een prachtige vouwwagen (hopen dat ie niet lek is!). Op zondag konden we deze ophalen en maandag waren we geïnstalleerd in Brabant. Kneuterig, gezellig en echt wat voor ons! Zie hier ons blauwe pareltje ;-)



Gehaakte bonte vlaggenlijn / slinger
Tijdens de vakantie haakte ik een vlaggenlijn naar het patroon uit het boek Haken en Kleur Feest van Claire Boeter en Saskia Laan. Ik heb grotendeels gebruik gemaakt van de garen van byClaire nr.1 en ik had nog wat restjes en maakte gebruik van haaknaald nr. 3,5. Ik heb de slinger in blauw-en groentinten gehaakt, bijpassend bij de vouwwagen. De pompommetjes die ik aan de punten heb bevestigd heb ik zelf gemaakt met behulp van een vork, zie hier een beschrijving.



De gezellige blauwe lichtlantaarnbollen kochten we bij de Action.



Het haken deed ik vooral tijdens de slaapjes van Maud. De kleine dame had haar eigen hutje in de vouwwagen. Haar favoriete woord tijdens de vakantie was "Kikaah" (oftewel: Kiekeboe!) En natuurlijk de hele dag door rits open rits dicht... :-D.



Onze enige selfie van de vakantie die eigenlijk mislukt is (papa staat er niet helemaal op)!



Spelen met de kindjes op het veld. Zoveel leuke vriendjes... Emma, Carlijn, Imely, Bastijn, Elias, Feline...





Je hoeft maar één keer het verkeerde voorbeeld te geven... En mevrouw drinkt soep uit een kommetje.



Nog een paar echte aanraders voor de wat kleinere kids:
  • Kids Wonderland (Molendijk) - Sprookjesachtig indoor speelplezier!
  • DippieDoe (Best) - Indoor en outdoor attracties en speelplezier
  • BestZOO (Best) - Kleinschalige dierentuin, leuk voor de kleintjes onder ons!
  • En niet te vergeten: Een klein speelbadje bij de tent (goud!)

De vakantie was geslaagd. Veel zonneschijn, ook wel regen, maar dat kon de pret niet drukken. Ohja we hadden gelukkig geen lekkage dus het was een supergoede aankoop de vouwwagen! Binnenkort deel ik mijn nieuwe gehaakte doily kussen met jullie, ook één van mijn vakantieprojecten. Tot snel!



4 opmerkingen:

  1. Wat een leuke foto's!!! Fijn dat het allemaal zo goed is meegevallen! En vooral fijn dat je weer lekker hebt kunnen haken!
    Mooi hoor!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Sigrid,

      Heerlijk het haken, het doet me weer beseffen wat ik heb gemist. Dus meer prio geven aan hobby's!

      Groetjes,
      Saskia

      Verwijderen
  2. Toevallig! Ik heb ook net geblogd over een gehaakte vlaggenlijn! Leuk om te maken. Leuk om te zien ook dat ieder zijn eigen stijl heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey, ik heb net je blog bekeken, je vlaggenlijn is supergaaf geworden!

      Verwijderen