zondag 26 april 2015

Flower power haarband Koningsdag / Flower power headband Kingsday

Klaar voor Koningsdag...
Morgen is het zover, Koningsdag! Natuurlijk moeten Maud en mama wel een beetje in stijl, dus nog even snel aan de slag met oranje garen. 


Voor Maud haakte ik een oranje haarband in flower power stijl met een klein bloemetje erop en in het midden een wit kraaltje. Is hij niet schattig geworden :-)


Garen
Ik heb gebruik gemaakt van de oranje garen van byClaire nr.1 (3-3,5) en ik heb haaknaald nr. 3 gebruikt.



 Voor mijzelf haakte ik precies dezelfde haarband, maar dan één keer omgeslagen, zodat ik het als armbandje kan dragen.


Gratis patroon

Het patroontje is heel eenvoudig. Ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk op te schrijven. Mocht je een foutje ontdekken, laat het me weten!

Deel 1: Haarband
Haak een ketting van lossen en ga net zo lang door totdat deze om het hoofd van de baby past. Op de website van "Als haken je lief is" vind je een maattabel voor babyhoofdjes. Erg handig! Sluit met een halve vaste de ring. Leg voor de zekerheid twee knoopjes in de uiteinden van de garen die je overhoudt.

Deel 2: Bloemetje
Start met een magische ring.
Haak 1 losse. *Haak 3 stokjes en een halve vaste in de ring.* Herhaal vanaf * 4 keer. Sluit met een halve vaste in de eerste losse. Zorg dat je een lang stuk draad overhoudt.

Bevestig een rond wit knoopje in het midden van het bloemetje met naald en dezelfde kleur draad. Pak nu de ketting/haarband en naai met het lange draad het bloemetje vast op de plek waar je de haarband aan elkaar hebt gemaakt. De haarband is nu klaar!

#FijneKoningsdag!

6 opmerkingen:

  1. Adorable, and best of all so quick to make! thanks for sharing on craft schooling Sunday!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yes, that's so nice about it. I was done within 10 minutes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een knappe meid, helemaal met dat snoezige haarbandje! Helemaal in stijl voor Koningsdag!

    BeantwoordenVerwijderen