dinsdag 7 juli 2015

Kaartje Home met gehaakt huisje

Kaartjes maken, het is zo leuk, maar ik doe het o zo weinig! Mijn vriendin is met het gezinnetje verhuisd en ik wil haar graag via een persoonlijk kaartje feliciteren. Eenvoudig en simpel, less is more...



Zaterdagavond na een heerlijke dag varen en luilakken met het gezin en opa en oma, ben ik op de bank geploft. Vaak duurt het even voordat ik me er toe kan zetten. Misschien komt het omdat ik nog niet alle craft spulletjes in huis heb om mooie kaartjes te vervaardigen (ohja en misschien gewoon omdat ik een beetje op ben na zo'n dag).

Ik ben nog op zoek naar mooi, stevig papier (voorkeur wit), een mooie snijmachine, een prikblok en prikpen, mooie aanvullende papiersoorten om kaarten te beplakken, goede lijm, mooie figuurtjes, en zo zijn er nog een aantal dingen. Iemand tips?

Anyways... Voor dit projectje heb ik eerst een huisje gehaakt en op het huisje heb ik een deur en een raampje geborduurd. Daarna heb ik er een gekleurd koortje aan bevestigd.


Geïnspireerd door het bericht DIY Notitieboekjes borduren door Lisanne van Draad en Praat heb ik de tekst HOME op het kaartje geborduurd. Het voelde even als vroeger...! Ken je dat? Hoe vaak ik niet met mijn prikpen in de weer ben geweest om gaatjes te prikken op de aangegeven stipjes om vervolgens de stipjes met elkaar te verbinden met een draad totdat er een mooie tekening ontstond.


Het kaartje heb ik in een bijpassende envelop gedaan met daarop een mini versie van het huisje.


Ik hoop dat mevrouw Hendriks het leuk kaartje vindt!



4 opmerkingen:

  1. Schattig huisje, mooie kleur! Lief gebaar van je!
    Ik heb hier ook nog het begin van een kaartje liggen, om een felicitatie van te maken, maar meestal kies ik vlugger voor het haken ;-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Sigrid,

      Heel herkenbaar! Maar het is zo leuk een kaartje, ik zeg doen! ;-)

      Groetjes,
      Saskia

      Verwijderen