woensdag 15 juli 2015

DIY familie slinger

Vrijdag is de oma van Maud jarig en natuurlijk zijn de mooiste cadeaus zelfgemaakte cadeaus. Als er dan ook nog eens foto's bij zitten, is oma helemaal blij! Zo kwam ik op het idee om een DIY familie slinger te maken.




Dit keer kwam er NUL haken aan te pas, ik heb alleen wat papier, draad en uitgeprinte foto's gebruikt!



Wat heb je nodig?
- Draad
- Plakroller
- Schaar
- Passer
- 5 A-4tjes gekleurd papier (ik heb 1 Kilo printed paper bij de Action gekocht)
- Foto's (ik heb ze geprint vanaf mijn computer, daardoor krijg je een beetje een versleten look.. slechte printer, maar leuk effect ;-))



Tutorial

  1. Vouw alle blaadjes in de lengte dubbel met de gekleurde kant naar binnen.
  2. Teken op ieder blaadje twee rondjes met je passer.
  3. Knip alle rondjes uit, leg ze in setjes van twee op elkaar en leg ze dan in een leuke volgorde.
  4. Knip de foto's ook in rondjes uit (iets kleiner dan de papieren rondjes)
  5. Leg nu om-en-om een foto op de rondjes en zorg ervoor dat daar waar je een foto op gaat plakken, je het rondje omdraait zodat de foto op de witte zijde van het rondje komt (dan komt de foto mooier uit dan op een drukke achtergrond).
  6. Doe hetzelfde voor de andere kant van de slinger, maar plak de foto's hier op de rondjes waar nog geen foto op zat (zo zie je, hoe de slinger ook wordt opgehangen, aan beide zijden altijd foto's)
  7. Knip een draad af. Plak nu de setjes rondjes aan elkaar met een plakroller en terwijl je dit doet zorg je ervoor dat je het draad er meteen tussenplakt. Zorg ervoor dat je het draad niet in het midden plakt, maar 1,5 cm erboven, anders kan het zijn dat de foto ondersteboven komt te hangen.
  8. Klaar is jouw DIY familie slinger!




Tijdens Pasen kregen we ieder een wens op een briefje met daarbij deze prachtige kroontjes, was erg gezellig en zeker ´slingerwaardig´:-D.



Het is ontzettend leuk om de slinger letterlijk aan je plafond op te hangen tijdens een feestje...



... maar ook verticaal ophangen geeft een heel gezellig effect! Je moet dan wel je foto´s een kwartslag draaien als je deze op je draad bevestigd (want zoals je ziet hangen ze nu scheef, hihi)


Ik heb het cadeautje ingepakt in het superschattigste papier wat ik ooit heb gezien.. Flamingo papier :-D Een gratis printable van Photogeniki. Ze verkopen ook superleuke kaarten. Zie hier de Facebook pagina.


Ik wens jullie een fijne dag! Ik geniet de komende weken van mijn vakantie!



3 opmerkingen:

  1. leuke slinger! (zo maakte ik ooit 'kerstballen' voor in de boom met een foto van de hond genomen met een groothoeklens. grappig)

    BeantwoordenVerwijderen