zaterdag 7 maart 2015

Paaseitjes

Pasen in zicht!
De zon schijnt weer, 's ochtends op mijn fiets naar werk is het weer licht en op de terugweg ook, heerlijk! Dit zorgt ook voor de nodige Paaskriebels. Altijd weer een feest om het huisje creatief op te tuigen. En dat kan natuurlijk niet zonder gehaakte eieren.



Ik heb ze in mijn "vanallesennogwatlamp" gehangen met gezellige sfeerlichtjes...






Voor de afwisseling heb ik ze als eitjes in glazen waxinehoudertjes geplaatst.



Het haken van de eitjes is heel eenvoudig. Je haakt een recht toe recht aan lapje en maakt deze aan elkaar vast.



Draad er doorheen rijgen aan de onderkant, vullen met opvulschuim, dan de bovenkant dichtrijgen en klaar! Het leuke aan dit patroon is de reliëf steek, je haakt als het ware een stokje over de andere stokjes heen.


Het patroon heb ik uit het boek van "Haken en Feest Kleur" van Claire Boeter & Saskia Laan. De wol die ik heb gebruikt is katoenen garen, met haaknaald nr 3,5. Kijk eens op hun blogs vol inspiratie: bijsaarenmien.blogspot.nl en hakenenmeer.blogspot.nl.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten