vrijdag 31 oktober 2014

Afghan babydeken

Afghan babydeken in ijstinten (oops inmiddels ook bevallen)
Onlangs ben ik begonnen met het haken van een klein dekentje. Ik heb mooie zachte wol gekocht in koele ijstinten van het merk Katia sherpa. Na een vlotte start (het haakt lekker makkelijk weg) kwam sneller dan verwacht de bevalling in zicht. Op 8 oktober is onze prachtige dochter Maud geboren (zie foto). Dolgelukkig! Het mutsje is gehaakt door schoonoma.


Kersverse moeder
Enthousiast heb ik mijn haakwerk naar het ziekenhuis meegenomen, maar de moeders onder ons weten vast hoe het een kersverse moeder vergaat. Slapen, verschonen en voeden. Nooit geweten dat je daar zo druk mee kunt zijn! (En niet te vergeten de tijd die gaat zitten in het schrobben van vloer en deur na een sp**tluier!) Wel is het tegelijkertijd verbazingwekkend hoe snel je het ritme onder de knie hebt. En.. voor je het weet blijk je opeens weer wat gaatjes in de dag te vinden. Dus nu 3 weken verder, weer wat tijd gevonden om verder te gaan met mijn babydekentje.

Het resultaat
Ik heb gebruik gemaakt van blauwe, groene en grijze kleuren en de kleur wit heb ik gebruikt om het dekentje op te halen. Voor het patroon heb ik gebruik gemaakt van de video tutorial van HappyBerry Crochet, deze kun je hier vinden. Ik wilde eigenlijk strepen van gelijke diktes haken, maar ik bleek te weinig wol te hebben, dus ik heb er gewoon een dolle boel met verschillende diktes van gemaakt, leuk toch!?


Tot slot een lief olifantje
Als finishing (baby)touch, heb ik er een olifantje op gehaakt. Het patroon dat ik heb gebruikt is van Repeat Crafter Me en vind je hier. Et voilà, hiernaast het resultaat. Zodra ik de kleine meid na de fles in dit warme dekentje wikkel, valt ze direct in slaap! Missie geslaagd.

Materialen en bron
De wol is van Katia Sherpa. Voor het patroon van de deken heb ik gebruik gemaakt van de video tutorial van HappyBerry Crochet (klik hier) en voor het olifantje van Repeat Crafter Me (klik hier).

1 opmerking:

  1. Wat een leuk geschreven stuk. Ook over de geboorte van Maud. Het is idd waar dat je in het begin alleen maar bezig bent met voeden, verschonen en slapen.

    BeantwoordenVerwijderen